mandag den 2. juni 2014

udfordringsprojekt

Jeg har i udfordrings opgaven valgt at strikke et par pusser til mig selv. Jeg ville gerne udfordre mig selv, da jeg ikke har strikket siden folkeskolen. Folk der strikker, siger at det er så skønt og afslappende at strikke, og Mette mente også at jeg ville blive et andet menneske med et par strikke pinde i hånden, men der fik hun altså ikke ret;-))


 Jeg startede med at lave en ca plan for hvornår jeg ville hvad. Jeg tog i en hobby butik, hvor jeg fik købt garn og strikke pinde. først havde jeg prøvet at søge efter en opskrift på nette, men da jeg overhovedet ikke har noget erfaring, valgt jeg at spørger til råds i butik, hun var super god, og jeg fik en rigtig god vejledning, til en opskrift. Hun hjælp mig også med at slå masker op, da jeg ellers var på herrens mark. Det tog rigtig lang tid for mig at strikke dem, og jeg fik ondt i nakken og skulderne, så jeg måtte holde mange pauser. Nok fordi jeg ikke slappede af, og spændte for meget.Da jeg var færdig med at strikke dem, vaskede jeg dem på 60 grader, men syntes stadigvæk de er lidt for store, så tror jeg vil prøve at vaske dem igen, men så kun på 40 grader
At bruge det at strikke i det pædagogiske arbejde, vil jeg sige at det kræver større børn, de ældste børn i SFOen. Det tager lang tid og kræver koncentration,måske man skal begynde med at prøve at strikke et tørklæde, der kun kræver at man "strikker.Og som pædagog skal man have det hele godt planlagt og selv være god til at strikke. Men det vil helt sikkert være sjovt for børnene at strikke noget de kan bruge og samtidigt åbner det op for et læringmiljø, hvor børnene kan udvikle deres kreative sider.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar